مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 31 تیر 1402 ساعت 16:002023-07-22سياسي

فارس من| پاسخ وزارت بهداشت به اعتراض دستیاران پزشکی به سوالات آزمون ارتقا


بیش از 2 هزار و 700 دستیار پزشکی نسبت به سوالات آزمون ارتقاء اعتراض کردند و در مقابل یک مقام مسئول وزارت بهداشت اعلام کرد که این اعتراضات مبنای علمی ندارد اما به تمامی آنها رسیدگی شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سلامت خبرگزاری فارس، آزمون ارتقاء دستیاران و گواهینامه دستیاران پزشکی روز پنجشنبه 22 تیرماه 1402 برگزار شد.

پس از برگزاری آزمون کلید اولیه در اختیار داوطلبان قرار گرفت و مقرر شد که در صورت اعتراض یا سوال، دستیاران پزشکی موارد مورد اعتراض خود را به صورت اینترنتی در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی درج کنند.

گروهی شامل بر 2 هزار و 700 دستیار تخصصی پزشکی در نامه ای نسبت به این سوالات اعتراض کردند و یادآور شدند که این سوالات دچار مشکلات علمی و مفهومی بوده است.

در نامه این دستیاران که نسخه ای از آن در اختیار خبرگزاری مهر قرار گرفته آمده است: 1_ رعایت نشدن استاندارد تاکسونومی سوالات و توجه به اصل طراحی سوال بر اساس سرفصل های بالینی کاربردی تر و مهم تر که خود حکایت از غیر استاندارد بودن نحوه طراحی سوال در این آزمون دارد.

2_ عدم رعایت اصل طراحی سوال بر اساس بودجه بندی رفرنس های اعلامی و پروتکل های کشوری موجود در کوریکولوم آموزشی وزارت بهداشت، در حالی که با توجه به شرایط بالینی کشور و چالش های پیش رو، برای مطالعه ی این منابع زمان زیادی صرف شد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فارس من| پاسخ وزارت بهداشت به اعتراض دستیاران پزشکی به سوالات آزمون ارتقا

فارس من| پاسخ وزارت بهداشت به اعتراض دستیاران پزشکی به سوالات آزمون ارتقا